Menu BIP

W kraju kwitnącej wiśni
Podróżowanie w młodości to element kształcenia w wieku dojrzałym to źródło doświadczenia.- Francis Bacon.
W listopadzie rozpoczęły się lekcje w ramach innowacji pedagogicznej z geografii. Klasy ósme -8a,8c.8d,8e ,,wędrują” po Japonii .
Innowacja ma na celu wzbudzenie zainteresowania różnorodnością świata, rozwijanie świadomości co do wartości i odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze i kulturowe regionu, poszanowanie innych społeczności i narodów oraz zdobywanie umiejętności wykorzystania nowoczesnej technologii w zdobywaniu informacji.
Innowacja,, Jaki ten świat mały.” jest odpowiedzią na zaspokojenie ciekawości młodzieży życiem społeczności, narodów w różnych regionach świata, bogactwem środowisk przyrodniczych w zależności od położenia geograficznego państw ,a także wyjściem naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla drugiego etapu edukacyjnego w szkole. Uczniom brakuje wiedzy o krajach świata ,umiejętności wyszukiwania o nich informacji, gromadzenia jej, kojarzenia faktów potrzebnych do danego tematu ,umiejętności budowania pozytywnych relacji międzyludzkich, wrażliwości na innych ludzi, tolerancji i otwartości. Przez naukę na takich lekcjach uczniowie czują się młodymi,, obywatelami świata.”
W klasie ósmej geografia regionalna świata to zaledwie wymiar 36 godzin lekcyjnych. Warto poszerzyć wiadomości ,,odwiedzając” kraje ,które mają niezwykłe osobliwości, zarówno przyrodnicze, kulturowe jak i historyczne.
Młodzież ma dobrą pamięć, bez dużego wysiłku zapamiętuje nowatorsko przygotowane zajęcia. Jednocześnie ,pracując w grupach lub indywidualnie współuczestniczy w przygotowaniu lekcji np. przygotowując postery, referaty, prezentacje multimedialne, pomoce . Korzysta z nowoczesnych technologii, dostępnych w szkole lub poza nią. Poznaje ciekawe portale, strony dostępne dla uczniów. Te metody zastosowane na zajęciach pozwalają szybko przyswoić wiedzę.
A oto zagadnienia, jakie wybierali i przygotowywali uczniowie w I cyklu:
-Położenie Japonii na, pacyficznym pierścieniu ognia ‘’
-Ciekawa kultura ,historia, tradycje.
-Kraj nowoczesnych technologii.
-Problemy społeczne.
-Ciekawostki-kimono, wachlarz, strój samuraja, pałeczki do ryżu, potrawy
-Konfucjonizm.
-Religie Japonii.
W następnych miesiącach kolejne kraje świata! Przyjemna nauka i ,,zabawa”.
W listopadzie rozpoczęły się lekcje w ramach innowacji pedagogicznej z geografii. Klasy ósme -8a,8c.8d,8e ,,wędrują” po Japonii .
Innowacja ma na celu wzbudzenie zainteresowania różnorodnością świata, rozwijanie świadomości co do wartości i odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze i kulturowe regionu, poszanowanie innych społeczności i narodów oraz zdobywanie umiejętności wykorzystania nowoczesnej technologii w zdobywaniu informacji.
Innowacja,, Jaki ten świat mały.” jest odpowiedzią na zaspokojenie ciekawości młodzieży życiem społeczności, narodów w różnych regionach świata, bogactwem środowisk przyrodniczych w zależności od położenia geograficznego państw ,a także wyjściem naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla drugiego etapu edukacyjnego w szkole. Uczniom brakuje wiedzy o krajach świata ,umiejętności wyszukiwania o nich informacji, gromadzenia jej, kojarzenia faktów potrzebnych do danego tematu ,umiejętności budowania pozytywnych relacji międzyludzkich, wrażliwości na innych ludzi, tolerancji i otwartości. Przez naukę na takich lekcjach uczniowie czują się młodymi,, obywatelami świata.”
W klasie ósmej geografia regionalna świata to zaledwie wymiar 36 godzin lekcyjnych. Warto poszerzyć wiadomości ,,odwiedzając” kraje ,które mają niezwykłe osobliwości, zarówno przyrodnicze, kulturowe jak i historyczne.
Młodzież ma dobrą pamięć, bez dużego wysiłku zapamiętuje nowatorsko przygotowane zajęcia. Jednocześnie ,pracując w grupach lub indywidualnie współuczestniczy w przygotowaniu lekcji np. przygotowując postery, referaty, prezentacje multimedialne, pomoce . Korzysta z nowoczesnych technologii, dostępnych w szkole lub poza nią. Poznaje ciekawe portale, strony dostępne dla uczniów. Te metody zastosowane na zajęciach pozwalają szybko przyswoić wiedzę.
A oto zagadnienia, jakie wybierali i przygotowywali uczniowie w I cyklu:
-Położenie Japonii na, pacyficznym pierścieniu ognia ‘’
-Ciekawa kultura ,historia, tradycje.
-Kraj nowoczesnych technologii.
-Problemy społeczne.
-Ciekawostki-kimono, wachlarz, strój samuraja, pałeczki do ryżu, potrawy
-Konfucjonizm.
-Religie Japonii.
W następnych miesiącach kolejne kraje świata! Przyjemna nauka i ,,zabawa”.








Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Krzysztof Lelonkiewicz (2022-01-14 14:49:32)
Informację zmodyfikował(a): Krzysztof Lelonkiewicz (2022-01-14 14:49:35)
Liczba odwiedzin: 724
Informację wprowadził(a): Krzysztof Lelonkiewicz (2022-01-14 14:49:32)
Informację zmodyfikował(a): Krzysztof Lelonkiewicz (2022-01-14 14:49:35)
Liczba odwiedzin: 724
Banery dolne
Galeria zdjęć
Nasza galeria
{gallery_main_}